4 Eylül 2014 Perşembe

Bağırmayacaktın Anton !!


Eski Türk filmlerinin  aşklarını severim bak , böyle uzaktan bakışmalar , el ele tutuşurken utananlar. “sevgi emekti” mantığı bir tek  o dönemde algılanan bir olguydu. Bu devirde kalmadı duygular, algılarımızla oynadılar,


Teknoloji ilerledikçe makineleri insanlara benzetmeye çalışıyorlar ,robotlara  insan özellikleri eklemek için  mühendisler bir taraflarına zarar verirken ,  insanlarda da bir makinelere benzeme meyilli böyle bir duygusuz, bir ruhsuz oldu herkes tövbe estağfurullah;
 Sabah kalk bin metrobüse, işe ,okula  yetiş , öğlen yemek yemeye vaktin varsa arkadaşlarınla, sosyalleşmiş hisset kendini  bu da güzel de  , akşam da git evine ; derin dondurucuya fırlatılan et parçası gibi yatağa at kendini.  
Bak boşuna mı demiş atalarımız ? "Gençliğin kıymeti bilinse , kocalığın şikayeti az olur" diye. 
(koca kadınlar gibi hissettim kendimi , toprak kokuyor bu atasözü )
Sonra vay efendim ben neden erken çöktüm ? 
Göz kenarlarında kazlar , ördekler basmadık toprak bırakmamış , portakallar kabuğu soyup da bacağa işleyip kaçmış , sen sabah akşam göze salatalık, patates kapa hala  , napcan artık ? o mor halkalar , yeşile dönse ne değişecek ? Hadi kadınların zararı kendine, Erkeklerde andrapoz belası ;
( Belirli bir yaştaki erkeklerin ; Azalan testesteron seviyesini ,aç gözleriyle çocukları yaşındaki,genç kızlara bakarak seviyeyi arttırabileceği  inancı )
60 yaşında binme o motora amca , giyme o deri pantolonu, yapma !, sen mi kullanıyorsun o motoru , motor mu kullanıyor seni anlaşılmıyor, kime korna basayım ben ?
 Bide hız yapıyor üstünde , rüzgar alıp gidecek , hortum da geri gelcen diye korkuyorum.
 Git  30 unda falan bin paşa paşa. Sonra akşam taksimlerde sabahlayıp  da vay efendim 60 yaşımda fazla heyecandan gittim deme bana.(!)

Benjamin buton;bir  filmden ibaret , ütopik bir şey. Bu bizdeki  “Korkusuz Cengaver” gibi. 
Hatırlarsın filmi, mantığın ölü taklidi yaptığı film bunlar.
O Cüneyt Arkın'ın (prof. şahin bey)  mil çekilmiş gözlerine inat , Düşmanının ayak sesinden, yerini tespit edip , tam ayağına attığı ok var ya hani ,ondan bahsediyorum ; (Hatırlamadıysaan senin  için ; burada)
Orada oku atınca şahin bey 
 Anton abi tabi basar feryadı,  Şahin bey de o meşhur repliği söyler hani  

  “Bağırmayacaktın Anton, artık ağzının yerini biliyorum” . . tabi dağıtıyor oku,ses gelen yere Şahin bey , . Dedim ;
 İyi bari oSurmadı  adam orda  , ya kaçırsaydı korkudan????Vallahi tam onursuz ölüm olurdu.
Bakma sen , Şahin bey matematik otörü; Tam sempozyumdan çıkmış, demiş ben şu bizimkilere bir"show off" yapayım ; Olay Anton değil orda.
 Pisagor , Öklid yetmedi Gelenbevi İsmail Efendi toplaşsa,  o sesten muhterem ağzı bulup , ağızdan o iki göze oku atacak ,
pöf !
 bide lisede gidip tonca teoremler öğretiyorlar , öğretsene Şahin bey teoremini , yolumuzu bulalım bizde. 

Mil çekmek demişken , bu köklü bir işkence yöntemi bir yerde sözü açılırsa diye bahsedeyim ; Malazgirt meydan muharebesinden sonra Romanos Diogenes amcamız esir düşmüş,
 Selçuklu askeri korumasında başkentine sağ salim postalandıktan sonra  , bizzat hakiki adamları onu zindana hapsederek gözlerine mil çekmişler.  Gözden düşen bir kralı hemen devreden çıkarmak istemişler ki ilerde bir hamle olur da darbe tersine dönerse, başa tekrar gelip, kendisini alaşağı edenlerin sonu Anton abimiz gibi olmasın.( nası bağladım ?) 


Öldürmek , ağır neticeler doğurabilir, insanları bir araya getirebilecek hınç ve kine sebep olabilir , Bundan mutevellit ; tarihte göze mil çekiverip, kralın ya da yöneticinin işte neyse, bir an önce devreden çıkarılma derdidir.
 Sonuçta; Kendisine darbe yapılan hükümdar;  öyle bir hale getirilmelidir ki , bir daha hiç kimse kendisine ümit bağlayamamalıdır.

2 yorum:

  1. SEmpatik.Adın gibisin yaa,yazıların çok ama çok sevimli.ama neden takipci butonu yok.e ben seni nasıl bulcam ki sonra ::( Sevgiler ve öpücükler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederimm güzel yorumun için ; O senin tatlılığınn :)
      Hemmen geliyor buton :)

      Sil