22 Ağustos 2016 Pazartesi

Pardon Hangi Parfüm ?

Mmmm naber canım

Mottosuna sahip olan Bugs Bunny aslında "It happened one night" filmindeki Clark Gable'ın rolünden esinlenerek oluşturulmuş.
Zaten tavşanlar o kadar da havuç sevmezler.Genelde yeşillikle beslenirler ne yazık ki bunu çocukluğumda aldığım tavşanın ağzına havucu sokmaya çalışırken deneyimlemiştim ama kabullenemedim herhalde o zamanlar...Koskoca Warner Bros şirketi yalan mı söyleyecekti canım...



 Gelelim bugünkü konumuza ne zamandır yanımdan geçen insanların beni durdurup parfümümü sorması üzerine ben bu parfümü bir yazayım diyerek geldim aslen (ama konu nerelere götürecek bizi bakalım) 
Sephora'da dolaşırken kutusu bir anda bana göz kırptı. Esmer tenli olduğum için midir bilmem çok kalıcı ve birazcık aristokrat diye nitelendirebileceğim bir koku buyrun bu da kendisi ;
(Parfümün kalıcı olması için saç uçlarınıza sıkmakta fayda var )

FullSizeRender.jpg görüntüleniyor


Aristokrat dedim de aklımda Gabriel Marquez geldi. 
Gabo kolombiyalı biliyorsun. Aslında her şey aristokrat bir aileden gelen Vicente Bolivar'ın, Dona Maria 'ya evlenme teklif etmesiyle başladı...Aşklarının meyvesi Simon Bolivar'ın kötü bir talihle öksüz kalması ve kafayı ispanya kralına takması , uzun mücadelelerin ardından büyük kolombiya başkanlığını getirdi.Latin Amerika bağımsızlığına kavuştu ve...
Tamam tamam buradan sonra kendimi tarih öğretmeni koltuğun oturtmayacağım zaten o kadar bilgim de yok.

Bu blogun iyice kitap analiz köşesi kıvamına dönüşmesini istemiyorum lakin bu ara ilgimi çeken tek şey kitaplar ve resim. 
Resim sadece ilgimi çekmekle kalıyor zira yapmaya mecalim yok (ama olduğunda paylaşacağım.) Oturduğum yerlerden kitap okuyup ,dünyayı keşfe çıkmak daha cazip geliyor. Haliyle de bu durum günlük konuşmama da yansıyor. Buradan da nereye varacağımı tahmin ettin "yüzyıllık yalnızlık" kitabına değil mi ?
Nope bilemedin. 

Buradan varacağım yer geçenlerde moda 'da denk geldiğim bir çarşıdan bulduğum yazarların baskılarını içeren defterler!!! 
hem de ciddi uygun fiyatlara örneğin ben bu iki defteri 5 tl ye aldım. 

FullSizeRender.jpg görüntüleniyor

FullSizeRender.jpg görüntüleniyor

Senin için sordum öğrendim ; bu mini çarşı ya da kermes bu hafta pazar gününe kadar devam edecekmiş. Moda semtimizde ilgilenenlerin memnun kalacağını düşünüyorum.

Tamam Pes ediyorum varacağım yer...Gabo'dan söz açılmışken yüzyıllık yalnızlık tabiki :) nasıl bahsetmeden geçebilirim ki ? Arkadaşlar adam Nobel almış.
Uzun zamandır çıbandan kıvranıp duran zavallı Marquez kitaptaki bir karakter öldükten sonra saatlerce ağlamış ve demiş ki ;
"Sonra ne oldu biliyor musun ? Ona hastalığımı bulaştırdım. O öldü ve bir daha bende hiç çıban çıkmadı !" öylesine de kaptırmış kendini kereta.

Amaaa gel gelelim ki ben bu kitabı okurken sıkıldım. 
Evet utanıyorum ama valla sıkıldım. Kitap akmıyor arkadaşlar... gitmiyor ! 
Adeta hafta içi ,saat sekiz, köprü trafiği. Adeta Venüste bir gün geçiriyormuşçasına yüzyıllardır okuyorum kitabı. Buendinalar aurelinalar arcaidolar birbirine giriyor he sorarsan kaliteli 
mi ? Evet kaliteli bir kitap.
Ama alayım elime bir günde bitireyim tarzı bir kitap değil. 

Mesela Stefan Zweig 'in Satranç kitabı saatler içinde bitirirsiniz. Tek kelimeyle dahiyenedir!. Pırıltılar saçar içinden gözlerin kamaşır okurken. Brezilya'da tamamladığı bu cep kitabı tadında eseri de tavsiye ediyorum mutlaka okumalısın.

Böyle işte hadi ben kaçtım Görüşürüz






2 yorum:

  1. hımm, epeydir kitap okumadığımı hatırlattı bu yazı 😂😂😂😂 tavşan havuç parfüm derken markezle kahve içtik enteresan 😂😂😂

    YanıtlaSil